måndag 2 mars 2009

Glad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mina kära läsare, morfar och Manal. Vad jag är påväg att säga må komma som en chock för er. Men det är nämligen så att Hedvig har gjort slut med mig. Men det är inte det som är själva chocken. Om ni trodde det så hade ni fel. Jag menar jag visste nästan att detta skulle komma eftersom hon hade stängt av helt och hållet från mig. Hon struntade i mig fullständigt och sen fick jag reda på att hon inte gillar kärleksfulla överraskningar (bara för att bre på lite extra). Som tillexempel när jag gav henne rosor. Jag fick reda på från annat håll att hon inte alls gillar sådana grejer. Men nu tänker jag inte smutskasta Hedvig hon är fortfarande min vän och jag hoppas vi kan vara vänner länge till. Jag kanske inte kommer bete mig på samma sätt när jag är med henne, men jag kommer komma över det. Det är ju inte jordens undergång.
Men vad jag ville säga var att när hon först sa det till mig blev jag förstås ledsen och deppig.
Så jag bestämmde mig för gå på eftis och få tröst av mina vänner. Dem fick mig på bättre tankar. Men under tiden kände jag att det deppiga och ledsna avtog. Helt plötsligt upptäckte jag att det inte alls var farligt att hon hade gjort slut. Faktum är att det kanske var bäst så. Så behövde jag inte känna mig ledsen och deppig för att hon var som en kall fisk mot mig (förlåt mig Hedvig jag måste bara få det ur mig) Sen får jag skjuts hem av Majsan och vi pratar och det känns mycket bättre. Sen jag går på vägen hem till mig och jag säger till mig själv "du är en fantastisk underbar människa och det är hon som har förlorat inte du". I samband med det kom jag på vad min kampanj på länna skola ska heta "självkänsla nu" heller något liknande med tankte på att jag stulit titeln. Och jag kände mig hur sjukt det än låter jätteglad. Jag var och är så glad att det inte ens går att beskriva. Det är helt otroligt och lite sjukt. Att det går på några timmar sedan är man jätteglad. Så det var väl allt i stora hela taget. Och fråga mig inte varför hon gjorde slut (jag har ingen aning) det kom lite olämpligt bara. För att jag i samma stund hade tänkt att fråga henne om hon vill komma hem till mig och äta middag. Jag hade tänkt laga Bruchetta med tomat och mozzarella som förrätt. Citronmarinerad kycklingfilé med tagiatelli och chokladmousse med physalis. Titta vad hon gick miste om. Så nu ska jag istället fira en av mina allra bästa vänners födelsedag på den dagen.
Ni må tycka att jag är helt sjuk huvudet men det tycker inte jag. Och jag vill avsluta med med ett ordspråk som min kära vän Majsan gav till mig "Mister du en står det dig tusen åter. Kysser du en står det tusen och gråter".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gullig du är :D<3

Anonym sa...

hjärtat det är bra tt bli dumpad- det lär en om livet!
det som inte dödar härdar!
ser framemot skräckfilmen!