tisdag 31 mars 2009

The end

Hej!
Jag tänkte bara berätta lite kort om hur min dag såg ut efter skolan. Jo jag sitter i soffan i skolan och läser Camilla Läckberg Predikanten (mycket bra bok). Sedan frågar Hedvig om jag ska följa med ner för att hon ska köpa macka. Jag säger ja och följer med ut i hettan. Ett tips till er: gå inte med tjocktröja och vinterjacka när det är 10 grader ute. Sedan väntade jag på bussen och begav mig till Norrtälje. När jag klev av bussen orkade jag inte säga hej då till en enda kotte utan gick nonchalant iväg (jag brukar göra så, då är jag lite märkvärdig) inte för att jag tror någon brydde sig. Jag hade inte direkt varit scocial med någon av dem. Jag stormar iväg i mina extremt snygga solglasögon mot HM. Väl där väljer jag ut 20 stycken plagg och endast ett utav dem faller mig i smaken och jag bestämmer mig för att köpa den. Jag tittar på klockan och tänker att det är en halvtimme kvar innnan teatern börjar. Jag hinner nog köpa en macka och ta med. Hade tänkt sitta på en parkbänk vid ån men besöket på HM blev lite längre än väntat. Jag går in på gröna rummet och köpper en baguette med tomat och mozzarella. Jätte gott. När jag återigen tittar på klockan är den 16.50 och teatern började 17.00. Så jag rusar iväg och tar upp mobilen och säger att jag måste skynda mig så att hon som stod i caffét inte börjar undra varför jag springer iväg efter 10 minuter. Jag trodde mackorna skulle gå att ta med men de var visst tvugna att ätas med bestick. Jag sprang även in i tobaksaffären och köpte en påskmust. Så jag går i super fart mot roslagsskolan. När jag till min största förvåning ser Hedvig komma runt husknuten. "Helvete" tänker jag "hoppas hon inte stannar för att prata". Jag försöker titta bort och hoppas att hon inte känner igen mig men då tyckte jag det var löjlig och hälsar bara artigt på henne. Som tur var så var hon heller inte på det pratglada humöret och jag slipper som tur är undan. Men när jag kommer upp på bron mot hamnen. Ser jag Tina komma emot mig. "Hoppas hon inte går hit, hoppas hon inte går hit"tänker jag. Men som tur är ser hon mig inte och viker istället av mot hamnen. Nu kan jag lugnt gå mot roslagsskolan eller lung snarar i power walk tempo. Och det är inte skönt med tjocktröja och vinterjacka. Som tur är så hinner jag i tid och det kändes riktigt bra.
Nu kommer den sista delen av min film Little Blackbird. Det finns även ett alternativt slut som jag kommer att visa i nästa inlägg. Och för er som inte lyckats se hela min film på grund av att det laggar. Frukta icke jag kommer även lägga upp den på youtube och jag kan, om ni vill, visa den i skolan. Hej hopp pillesnopp

Inga kommentarer: