måndag 9 mars 2009

Livsnjutare

Om jag skulle beskriva mig själv med ett enda ord, så skulle nog det ordet vara livsnjutare. Jag vet inte varför men när jag skulle lägga mig i sängen kom jag på att jag var just det, en livsnjutare. Leva i nuet och inte oroa sig för framtiden förespråkar jag ganska mycket för mina vänner. Då jag upplever dem på tok för stressade om allt mellan himmel och jord. De blir oroliga för sina framtidsdrömmar och prov osv.
Vad jag vill säga till dem är att inte oroa sig för sådana saker. Det brukar alltid lösa sig i slutändan. Vad det gäller framtidsdrömmar finns det ju inte särskilt mycket vi kan göra åt dem. Vi kan ännu inte bestämma över vårt öde helt och hållet och därför ser jag heller ingen anledninga att beat yourself up it now.
Oj oj oj jag blir bara visare ju äldre jag blir.
Om jag skulle beskriva mig med ett annat ord än livsnjutare, så skulle det vara ensamvarg. Jag gillar helst att vara för mig själv och tar helst hand om mina egna problem osv på egen hand. Jag gillar att vara ensam samtidigt som jag älskar att vara med människor.
Jag vill också väldigt gärna kontroll, i grupp kan det lätt bli jag som tar över. Det beror på (enligt mig) att det inte finns någon annan som tar över och då blir det ju lätt en själv även om man vill att de andra ska vara lika delaktiga som en själv. Sedan kanske det också är för att jag anser att blir det inte som jag vill så blir det inte bra. Jag gillar inte att bli ifrågasatt och kan heller inte ta kritik från andra människor.
Se där fick ni en liten redogörelse om mig. Nu är klockan snart imidnatt och jag måste verkligen sova. Hej hopp pillesnopp!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du.. jag tror du har fått nåt om bakfoten.. eller så har jag det?

Det e ju faktiskt nämnligen så att du alltid stressar upp dig innan prov, och är sjukt nervös. Dessutom har du redan din framtid planerad, eller du vill ha den så.. Du vill bli skådespelare.. Hmm, har jag fel?

Anonym sa...

Magdi shitt vilken fin header! Du är verkligen snygg på bilden :)

Anonym sa...

Håller med Becca xD
Var det inte jag som fick stressa ner dig och säga åt dig att skriva listor? Jag kanske kommer ihåg fel ;)

Supersnygg header! Att du sedan tagit låten jag skulle ha på min blogg är en annan sak...