torsdag 5 mars 2009

YES

Idag torsdagen den 5 mars har min vän fyllt 16 år. Min älskling number ett Rebecca Pernilla Rolfart. GRATIS!!!!!
Inte bara det idag hade jag även mitt intagningsprov till mitt första handsval Viktor Rydbergs Gymnasium. Det kunde inte gått bättre och jag är super nöjd med hur allt gick. Det var jätte roligt och människorna som sökte var jätteroliga.
När jag gick från skolan och var på väg till macken kändes det som om min mage skulle sprängas. Det var inte klokt hur nervös jag var. Under tiden jag satt på bussen till Norrtälje försökte jag intala mig själv att allt skulle ordna sig. När jag är framme står 76:an redan där men jag skiter i den och går in på pressbyrån för att köpa ett mellanmål. Jag missade ju nämligen lunchen. Jag hann även springa på toletten och då lade jag märket till en sak. När jag kliver in i själva "vänterummet" sitter enbart äldre människor där och alla tycks bära på en ryggsäck. Som om alla var påväg att ut och kampa. Jag lägger även märket till att blickarna vänds mot mig när jag kliver in genom dörrarna. Självklart går jag med självsäkerhet till toaletten eftersom jag gillar när människor lägger märket till mig. Iallafall så tar jag nästa 76:a som kommer 12.00. När jag sitter där på bussen påväg till Stockholm så lyssnar jag på låtar som ska få mig att känna mig självsäker. Men det spelar ingen roll när magen är som en atombomb. När jag är framme kliver jag förstås av vid Danderyd tycker det går fortare och kliver sedan av vid tekniska. När jag går dit så känner jag inte så mycket oron börjar släppa. Tror nog det är stadslivet som får mig att känna mig bättre. Jag älskar städer.
När jag är framme och gått två trappor upp ser jag massa andra ungdomar i min ålder som väntar på att få komma in. De samtalar ivrigt med varandra men jag föredrar att iakta. När klockan är halv två får vi alla komma in i den svarta teatersalen och träffa en teaterlärrare som arbetar på skolan. Jag har tyvärr glömt hennes namn men med henne får vi göra en övning där vi ska berätta vilket naturväsen vi skulle vilja vara om vi fick välja. Jag ville vara en örn kan jag bara informera om. Sedan fick vi värma pp på röst och kropp med övningar som mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...marabou, och olika andningsövningar.
Sedan när vi var färdiga efter cirka 45 minuter kom en annan teaterlärare in. Hon skulle hålla improvisation med oss. Den andra teaterläraren som vi hade först och regissören på skolan, som just hade kommit in, skulle sätta sig ner och iakta oss och föra anteckningar. En övning vi gjorde var att vi skulle komma in i ett rum och hitta ett brev som vi sedan läser och reagerar på olika sätt beroende på vad för slags brev det är.
När vi var färdiga med improvisation efter också cirkaa 45 minuter fick vi gå ut och vänta på att få gå in och göra våra monologer. Under tiden jag väntade satt jag och läste ett ufo gör entré, kommit en bra bit nu. När jag tyckte jag läst nog satte jag mig och snackade ett tag med de andra. De som sökte var jätteroliga och eleverna på skolan är jätte snälla och roliga att vara med. Sedan kom våra guider som var förstaårselever på skolan och frågade om jag ville gå in i förberedelserummet dit alla fick gå innan de gjorde sin monologer för lärarna.
De frågade om de skulle titta på medan jag gjorde min monolog och ge lite feedback. De tyckte jag var jättebra då kände jag mig genast lugn. När jag var färdig efter cirka två minuter fick jag bege mig direkt in till teaterlärarna. Det var inte alls så farligt som jag trodde och efter monologen var det en kort intervju. När jag var färdig gick jag ut och begav mig mot tekniska högskolan för att åka hem. Då var klockan 17.15. Jag gick in på SevenEleven och köpte mig en riktigt god grillmacka, en loka och en choklad muffins. Det var min middag.
Hej hopp pillesopp

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack <33

Ojojoj! Vad spännande ditt intagningsprov verkade! riktigt kul måste det ha varit, :)

Anonym sa...

förresten är jag inte gratis ;)