onsdag 19 november 2008

Trouble in Paradise

Det känns som om det var åratal sen sist jag blogga, okej det har bara gått 4 dagar men än sen fyra dagar är mycket för mig.
Jag vill bara berätta att gymnasie-valen (hur man nu stavar till det, attans nu kommer mina stavfels grejer tillbaka igen, fresten sitter stavfel ihop orkar inte slå upp på google) går jätte bra nu ser jag fram emot att börja på en ny skola. Att gå på samma skola i 10 år är inte bra, trust me.
Om jag nu får berätta vad det var jag egentligen skulle berätta? Ber jag mig själv om lov eller ber jag er om lov? väldigt förvirrande. Fresten så tycker min syster att jag är otrevlig när jag bloggar. Då reflekterar jag tillbaka på mitt förrföra inlägg: Nä nu jäklar. För er som inte förstår min humor så skämtade jag. Jag blev inte alls arg. Jag blir aldrig arg. Jag är som en hippie som ständigt påtänd. På tal om droger så var det det jag egentligen skulle ta upp.
Jo det är nämligen så här att för några dagar sen såg jag och mina systrar på youtube, hur man får en person att svimma. Som så lättpåverkade vi e måste vi förstås prova. Och jag kan bara säga att det är helt otroligt. När man är inne i sitt rus vill man aldrig därifrån. Man blir så glad och tänker bara glada tankar. Och nu har jag fått alla i min skola att vilja pröva på det här.
Och jag säger blankt nej (okej jag gjorde på några stycken) sen kom jag på att det kanske inte är så bara att få människor att svimma så jag slutade på en gång (hjärnan får nämligen inge syre, okej doktorer säger att det är ofarligt för så korta perioder, men vill ändå inte ta några risker).
För att man blir som en drogberoende. När man väl varit inne i sitt "rus" vill man dit igen. Och jag förstår människor som tar droger. Prova en gång så är du fast.
Så nu har jag bestämmt mig för att sluta med det här och gå vidare i mitt liv. Jag har mycket viktigare saker att göra med mitt liv än att få folk att svimma. Hej hopp pillesnopp!

Inga kommentarer: