söndag 9 november 2008

Hurra

Hej och hallå. Känns som evigheter sen senast även om det bara har gått tre dagar. Jo kan hälsa och säga att min syster yster har blivit vald till tärna i Norrtälje. Som nu vill jag be er om en tjänst. Kolla i Norrtälje tidning eller gå in på deras hemsida och rösta på henne är ni jätte gulliga. Shirin Saleh heter hon.

Okej. Igår åkte jag och två av min vänner till Stockholm för att hjälpa vår lärare med en sak. Hon arbetar nämligen för ett språkrese företag som heter STS. Iallafall så fick dem stå där nere och berätta för alla som kom vart de skulle gå och dela ut kataloger. Jag åandrasidan fick stå på den våningen där allt hände och fråga människora om de vill ha kaffe och sånt. Jag fick även hjälpa dem till toaletten (Till toaletten och inte på toaletten). Jag fick ett sånt där passerkort som jag fick dra i en dosa och sedan slå in en kod. Det var jätteroligt att springa ut och in genom den hela tiden (och nej jag är inte sarkastisk). Man känner sig så proffsig. Det hela tog plats på Stureplans gallerian, om ni nu ville veta det. Efter cirka tre timma var det över och vi fick massa chips och läsk, trislotter och varsin hundralapp, sen kommer vi också få biobiljetter.

Det var jätte kul. Sen kom tre andra kompisar och vi gick och fika på ett café, sen tog vi bussen hem. Det lät väl jätte skoj.

Andra ungdomar måste dricka för att ha kul. Vilket jag tycker är jätte töntigt. Vi behöver inge sprit för att ha kul, att bara umgås är mycket roligare och bättre.

Där fick jag in dagens visdomsord. Kanske ska börja med det. Bli en sån där guru. Det skulle vart en syn.

Nej nu börjar jag sväva iväg (alldeles för flummig) Jag får väl ta och säga hej hopp pillesnopp!

Bild: Ros i stängsel i Birkenau

Inga kommentarer: