lördag 22 november 2008

Mysigt

Sitter här i min stulna morgonrock från Silja line. Ja just det jag har ju inte hunnit att berätta om när jag bestämmde mig för att stjäla en morgonrock från båten. Eller ja det är väl inte mycket till historia men någon gång måste man väl dra den. Jo det var nämligen så här att förra sommaren eller så var det förförra åkte familjen Saleh till Helsingfors. På båten bestämmde sig mina systrar för att gå på spa. Där får man nämligen morgonrockar som man kan ta med upp på rummet, men man måste lämmna dem på rummet när man ska åka hem. Då tänkte jag att man kunde ta en morgonrock och de skulle dem inte lägga märket till. Så jag gjorde det och här sitter jag men en fruktanvärt härlig morogonrock. Juste det var också den resan vi snodde med oss en flaska vin i mammas handväska. Ni vet vinflaskorna man får när man äter buffé. Vi tänkte att vi har ju betalat för det här och mamma kommer inte orka dricka upp två vinflaskor så varför inte ta flaskan. Hej hopp pillesnopp!



Bild: Morfars hus idag. Det har snöat jätte mycket.

Inga kommentarer: