tisdag 11 november 2008

Matvanor

Jag är jätte gald och förvånad över hur många det är som läser min blogg. Jätte många i skolan kommenterar den hela tiden. Och jag vill bara informera om att det gör mig jätte glad.


Okej nu har jag kommit till den avdelningen man alltdi måste ta upp...alltså mat. Jo det är nämligen så här att jag har börjat fundera på om familjen Saleh förbrukar mer mat än en vanlig svensk familj. Varje gång vi handlar så frågar alltid kassörskan om vi handlar för en förening eller ett dagis. Då börjar man undra om det är så att de inte är vana att se familjer storhandla på torsdagar eller så äter vi väldans mycket mat. Personligen tycker jag inte vi handlar mer än någon annan men man måste nog se det från en utomståendes perspektiv.

Om jag nu skall ge ett exempel. Varje torsdag köper vi hem tre chokladkakor. Innan kvällen är nästan hela den chokladkakan uppäten. Och det kanske ligger några rutor längs nere på botten. Då börjar man ju fundera. Är familjen Saleh en av Coop forums största inkomstkällor?

Så jag ställer frågan till dig som läser det här. Äter jag mycket mat eller är de som står i kassan helt inkompetenta? Hej hopp pillesnopp!

Bild: Vi låtsas-åker vagn i Polen. Sen åkte jag och Hedvig häst och vagn själva utan de andra (då låtsas åkte vi inte om ni undrade det).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du äter inte mycket du ska se när vi storhandlar ! wow, dt e mkt.. haha.. det e vardagligt.. du, jag har sett en familj som hade två fulla vagnar och tre korgar! den du..

Anonym sa...

Vi har ju t.o.m. filmbevis på att vi åkte på riktigt! xD

Anonym sa...

Det var jag som Fotade *STOLT*