söndag 26 oktober 2008

Vad gör jag egentligen

En sak jag alltid undrat över är varför alla lever ett sånt aktivt liv. Alla mina vänner har ständigt fullspäckade scheman, det är fotbollsträningar hit, vara med kompisar dit. Vad gör jag. Jag gör aldrig någonting bara går på teater på tisdagar och inget mer. Jag menar en annan tjej tyckte det var ofattbart att jag inte skulle umgås med en kompis i helgen. Jag umgås aldrig med kompisar. Jag gömmer mig för mina kompisar så fort jag ser dem på stan.

Som jag nämt tidigare (om du följer min blogg) varje gång jag ska till någon kompis får jag fjärilar i magen. Jag vet inte vad det är beror det på mig eller beror det på samhället.

Som sagt var det känns som om jag aldrig gör någonting. Sitter hemma hela dagarna och rullar tummarna. Eller ja. Jag rullar tummarna efter att jag kommit hem ätit fil, läst Kalle Anka (jag vet lite barnsligt) och tränat. Jag kanske har ett ganska interesant liv iallafall. Efter det äter jag mat och sätter mig antingen framför datorn eller tittar på tv. Sen går jag och borstar tänderna, tvättar ansiktet och lägger mig i min säng för att sova.

Jo jag tror nog jag är väldigt nöjd med det liv jag lever.

Jag skulle aldrig klara av ett mer fullspäckat liv. Jag tror nog jag är tillräckligt upptagen som det är. Om jag hade varit lika upptagen som mina vänner hade jag väl kolapsat för länge sen.

Vilka idioter dem är. Vem orkar att vara social, lev som en eremit resten av era liv säger jag. Världen skulle vara en mycket bättre plats om alla bara satt hemma i sina hus och rulla tummarna. Inga mer krig. Visst låter det bra.

Nej nu börjar det bli sent Hej hopp pillesnopp!
Bild: Här e jag på Skavsta flyplats. Det här inlägget räkans som den 26 ocktober (bara så att ni vet :P)

Inga kommentarer: