tisdag 28 oktober 2008

Fattar inte

Hur kan det komma sig att alla kändismammor är så nedrans bra på att blogga. Ta till exempel Martina Haag eller Linda Skugge. Båda två är mammor och har blomstarande karriärer och båda skriver om att vara mammor. Är det någon sorts medfödd gåva mammor har (att blogga alltså) eller är det bara så att när man är en mamma (småbarns mamma är värt att påpeka) så händer det så mycket i ens vardag att när man skriver ner allt tycket hela jordens befolkling att det är jätte interesant. Man blir ju avundsjuk att man inte kan skriva lika bra som dem. Men framför allt blir jag mest avundsjuk att jag inte är lika känd som dem.

Min dröm är ju att bli världsberömd skådespelare. Men när jag går igenom en utav mina kriser så sätter man sig ner och börjar undra hur i ... ska jag lyckas med att ta mig till Hollywood. Och när jag är där hur ska jag bli känd.

Fast istället för att sitta här och drunkna i sjävömkan får jag väl helt enkelt leva i nuet. Jag får ta morgondagen som den kommer.

Jag börjar tycka att det här med att blogga inte är så dåligt. I den här takten har jag väl snart löst alla mina problem och lyckas ta livet av alla mina läsare.

Nej nu säger jag hej hopp pillesnopp!



Bild: Jag med sked på näsan och har en helt psyko blick.

Inga kommentarer: