torsdag 16 oktober 2008

Hemma från Polen

Okej. Hej igen. Är äntligen hemma från Polen. Eller äntligen ska jag väl inte säga. Det finns inget jag hellre skulle vilja göra än att packa ner hela min klass och 9c i en resväska och åka tillbaka. Det skulle förstårs krävas en enorm resväska för att få plats med alla människor däri. Och det skulle kosta enormt mycket pengar fast jag skulle väl nog få ett sånt där världsrekord diplom och det skulle inte vara helt fel.

Vad jag försöker säga är att jag längtar något otrolig tillbaka till Polen. Jag saknar varenda människa även om vi kommer att ses imorgon (vi fick nämligen ledigt av vår kära fröken YLVA BRANDT).

I söndags vaknade jag (har ingen aning när). Jag åt frukost eller lunch eller så var det middag, kommer inte riktigt ihåg. Men jag vet att det var det enda mål mat jag fick i mig förutom latten på Skavsta och koppen med te på hotellrummet, under hela dagen. Jag borstade tänderna, duschade och klädde på mig. Sedan efter att ha tagit ett långt hjärtligt farväl av familjen satte jag mig i bilen och begav mig till skolan där alla skulle träffas. Förstås så kommer jag nästan sist av alla, men så är det med familjen Saleh...nästan alltid sist. Där kom jag med min stekar solglasögon och lade märket till att en del av flickorna skrattade när jag kom ut ur bilen. Typiskt Magdi tänkte dem väl eller så tänkte de en massa andra hemkheter om mig. Föräldrarna stirrade på mig som om jag vore ett djur i bur. Men jag älskar och kommer alltid att älska at stå i rampljuset, låt idioterna stirra tänkte jag för mig själv.

När bussen anländit stuvade vi in väskorna på sidan av bussen och satte oss tillrätta i våra säten. Nu blir jag förvånade över vilket språk jag använder tycker inte ni att jag låste väldigt sofistikerad. Antingen det eller så är jag egenkär. Se där kom det igen. Hur ofta använder jag ord som egenkär och stuvade. Jag har väl gått och blivit knäpp efter Polen (för att citera min hemkunskaps lärare Marie). Iallafall så åkte vi i tre timmar till Skavsta flyplats. Under tiden tidade vi på Ice age (vilket jag inte ville se, jag tror nog jag var ensam om att vilja titta på det våras för rymden). När vi kom dit fick vi vänta i någon halvtimme för att cheka in vårt (låter konstigt, vårt alltså. Försök att säga det snabb flera gånger så förstår ni vad jag menar) bagage. Sedan fick vi vänta lite till innan vi fick kliva ombord på planet. (det var under den tiden vi väntade som jag tog den där latten som jag nämde innan) Och jag kan säga att jag var livrädd när jag stod i trappan till planet. Jag hade bara lust och hoppa av. När planet lyfte kände jag genast hur huvudet gick runt och jag kallsvettades som en åsna. (jag tycker nämligen att åsna är ett mellanting mellan en gris och ett arsle. Vad jag menar med det får ni lista ut själva. Ska jag förklara vad jag menar med det blir det väldans mycket text. Som om det inte är det redan tänker väl ni då) Och bredvid mig satt just då två väldigt irriterande människor som inte alls hade förståelse för vad jag gick igenom. När vi landat tog vi en buss (som luktade mögel) till vårt hotell. Högst upp i huste fick jag och sex andra (Johan, Emil, Robert, Jesper och Jimmy) sova. Fick svindel när vi skulle upp dit första gången. Man fick nämligen gå dit via en trappa på utsidan av byggnaden. Och där satt vi och drack te, som vi hade hittat i ett skåp i köket. När vi skulle lägga oss hade de två sov grupperna krig. Det var jag och Johan (som sov i hallen) mot de andra (som sov i vardagsrummet). Johan började med att ta deras täcket och bråka med dem. Sedan kom jag på den fantastiska ide (e:t ska ha en sådan där sak över men jag vet inte hur man gör en sån) att kasta vatten på de andra. För att göra en lång historia kort so å slutade de med att både jag och hällde vatten över varandras sängar och blev då tvungna att sova på golvet inne hos de andra. Heller jag sov på golvet och Johan sov i den extremt osköna soffan.
Det var ju i praktiskt taget allt som hände under den dagen men jag återkommer med mer information om Polen resan någon annan gång. Hej hop pillesnopp































Bild 1: Utsikten från vår balkong. Vem skulle inte dö för en sådan.
Bild 2: Där sov jag, sedan flyttade Johan sin säng brevid min.
Bild 3: Vem kan inte undgå att få svindel när man tittar ner däruppefrån.














2 kommentarer:

Anonym sa...

Lol för dej att fota sånt xD

LOL

Anonym sa...

"Jag vet inte om det är Polenluften, men både Magdi och Hedvig har blivit knäppa! X'D

Jätterolig blogg, ser fram emot att fortsätta läsa ^^